Salida: Noviembre 2013 o Enero 2014
General Information
- Ná
Nuevas Reglas del Codex
- Alteran la tabla de aliados, teniendo +1 Élite +2 Tropas, +1 Ataque Rápido +1 Apoyo Pesado cuando compras un tercer slot de CG.
- Sólo un CG del Destacamento primario puede ser elegido como el Señor de la Guerra del Ejército
- 2 Listas de poderes psíquicos: Devastación y Adaptación
- Primaris de Devastación: "Warp Blast"; Primaris de Adaptación: Embestida (similar a "Battle Focus").
- Todos se usan con 1 o 2 cargas de poder psíquico, usando más incrementan el efecto.
- La habilidad Psíquico es "mucho peor de lo que es ahora"
- Las flotas enjambre tienen diferentes reglas (Como las Tácticas del Capítulo del Codex: Marines Espaciales.
- El Destacamento aliado puede ser de otra flota enjambre y no cuenta como si fuese de otra flota enjambre, sólo como diferente evolución
- Toda la Tabla de Organización del Ejército cambia según el Tirano de Enjambre. Las alas te dejan tener Gárgolas como Tropas (2 máx), Caparazón Enlazado hace Élite y Apoyo Pesado a los Cárnifex (se supone que habrá un máximo de puntos para los Carnifex de Élite)
- Los Guerreros Tiránidos pueden ser comprados como una mejora "de Sargento" para los gantes y gárgolas. Pillan los mismos biomorfos que la unidad y no están unidos (como la Guardia del Lobo).
- "Ravenous Advance": las unidades con esta regla especial pueden correr y asaltar en el mismo turno.
- El Suelo Tiembla: Todas las criaturas monstruosas hacen 1d3 golpes de Martillo de Furia.
Equipo / Biomorfos
- Adaptaciones "MUY CHULAS" para antiaéreo
- Los biomorfos de c/c contribuyen al disparo (No se como xD)
- Los biomorfos de disparo contribuyen al c/c
- El Látigo Orgánico ahora da -4 a la Iniciativa
- Espada de hueso "arma de desafíos".
- Implant Attack: "arma de desafíos".
- Regeneración: 5+ para recuperar una herida al final del turno.
- Regeneración Alfa: como el anterior pero a 4+.
CG
Modelos:- Tyanid Prime: Guerrero más tocho con 4 crestas craneales, más hombreras, armadura más puntiaguda y extendida hacia fuera. "Parece que se puede empalar un tío en su espalda". Con Devorador y Garras Afiladas. Compatible con Guerreros y Mantifex.
- Parásito de Mortrex en plástico.
- "Bicho Grande": Más grande que el Tervigon, base ovalada, más ancho. $115 USD
- Guardia Tiránida: comparte caja con la Guardia de Enjambre.
"Bicho Grande":
- Sinapsis de 18"
- Nivel de Maestría 4,
- la Versión "PRIME" da No hay Dolor y Contraataque a todas las unidades a 12".
- Perfil de Tervigón pero con A2. Tiene Sombra de la Disformidad.
Tervigon:
- +1HA, -3HP, +1F, +1R, +1H, -1A
- Sinapsis de 12"
- Nivel de Maestría 2
- Progenitor de enjambres
- Sombra de la Disformidad
- Nunca muere
- Puede coger una mejora para parir Termagantes con todas las opciones para éstos.
- Debe cojer una de las siguientes mejoras: Garras Afiladas, Garras Perforantes (+1F), Garras Aceradas, Campo de Esporas.
- Puede tener Glándulas de Adrenalina, Glándula de Toxinas, Sangre Ácida, Miasma Tóxico y Regeneración
- +1HP, +1F, +1R, +1H, +1I, +1A;
- Nivel Maestría 3,
- Viene con Exoesqueleto Enlazado, Espada Ósea, Látigo Orgánico y Garras Afiladas.
- Nuevas reglas: Overlord: +1 a las distancias de movimiento del ejército mientras esté vivo; Sombra de la Disformidad: -4 a los test de poderes psíquicos a 12"; Leaderless: su muerte causa impactos de F4, FP- a todas las unidades a 12".
- Puede llevar un segundo set de Garras Afiladas (gratis), reemplazar Garras Afiladas con Cañón Venenoso Pesado, Cañón Enredadera o Escupemuerte Acoplado (F5, FP4, Asalto 4)
- Puede comprar Glándulas de Adrenalina, Glándulas de Toxinas, Sángre Ácida, "Implant Attack", Miasma Tóxico, Regeneración y Regeneración Alfa.
- Puede tener hasta dos de lo siguiente: Caparazón blindado, Alas, Campo de Esporas (-1 a la HP de quien le dispare), Escudo Psíquico (TSI 4+)
- +1HA, +2F, +1R, +1I, TS2+/TSI4++
- Nivel Maestría 4
- Armas y Biomorfos: Sables Óseos (arma de desafíos), Caparazón Blindado, Escudo Psíquico
- Sinapsis de 18"
- Líder del Enjambre: Da Rabia, Miedo o No hay Dolor a una unidad.
- Bestia Inmortal: Guerrero Eterno
- "Blade Parry": +1A por cada miniatura en contacto peana con peana a I7
- Sombra de la Disformidad
- Pérdida Dolorosa: cuando muera TODAS las unidades deben hacer un test con su Liderazgo (incluidas las que estén en Sinapsis). Por cada punto fallado, se comen esa cantidad de heridas.
- +1F, +1H
- Armas y Biomorfos: Garras Afiladas, Garras Aceradas, "Implant Attack".
- Sinapsis de 6" (increased to 12" when in Apex Brood? Some differing rumors here).
- Apex Brood: Prime may take a single retinue of "Apex" Warriors, Raveners or Shrikes. They recieve +1WS/+1BS/+1T and automatically pass Look out Sir! rolls while the Tyranid Prime is attached to the Apex Brood (Apex Brood is 5-10 points more expensive per model depending on the unit).
- Cazador Asesino: los PI enemigos no pueden negarse a sus desafíos.
- Sombra de la Disformidad
- Glándulas de Adrenalina, Glándulas de Toxinas, Regeneración y Escudo psíquico.
- El trasfondo ahora detalla que el Tiránido Prime está hecho para ser el guerrero perfecto, creado para encajar en todos los campos de batalla y buscar y destruir a los comandantes enemigos mientras es ayudado por una guardia de guerreros especialmente criados.
- +1WS, -3BS, -1S, +1T, -1W, -1A
- Jump Infantry
- Weapons and Biomorphs: Unchanged
- Special Rules: Unchanged
- -1WS, +1S, +1T, -1W
- Unit 1-3 Hive Guard
- Infantry (Character)
- Weapons and Biomorphs: Rending claws, Scything Talons, Bonded Exoskeleton
- Special Rules: Instinctive Behaviour - Feed
- Blind Rampage
- Rage
- Shield Wall
- May take: Lash Whip, Bonesword
- Bought by HQ Models (Hive Tyrants: 1-3, Else 1)
- No transport capacity
- Provide Synapse
- Can be configured to give units in range poison, shrouded, or terraform the surrounding terrain (makes it Dangerous Terrain)
Elites
Models:- Doom of Malantai (Clamshell package)
- Hiveguard: Share a kit Tyrant Guard. 3 Models, with all the options for both units.
- Erinye: Dual kit with Harpy. Different torso/head piece with gribbly tentacles
- Zoanthrope (Doom)/Genethrope: Dual Plastic Kit
- Crawling Plague: Named Venomthrope. Finecast. Has 3 rows of vents on its back, has a longer tail that wraps around a piece of scenery. Mouth tendrils are shorter and spread open around the mouth. Looks like it's about to spit something, and has liquid dripping from it's maw.
Pyrovore:
- Gains Torrent
- New weapon upgrade (available to a limited number of units) that grant Skyfire with an "enhanced ability" to ground FMCs.
- Small price bump,
- Gains new rule: "Surprise!" - All shots against Lictors the turn after they appear are snapshots.
- Deathleaper is now an upgrade character.
- Gains Lictor's "Surprise!" rule,
- May purchase standard Genestealer biomorphs.
- AA Variant Flying Monstrous Creature
- Increased Swoop Speed
- Grapples Flyers: Vector Strike, on a 4+ enemy flyer is dragged directly behind Erinye ended it's move, including a new facing
- Can buy brood of Gargoyles to drop off during Movement phase on turn it doesn't Vector Strike
- Mastery Level 1
- Devastation, Telepathy and Telekinesis Tables
- New Biomorphs: Increased Shadow of the Warp range, Deny the Witch aura boost, "two others"
- May upgrade to Mastery Level 2 but may only have 1 power
- May be taken in the same Brood as Genethropes
Genethropes:
- Mastery Level 1
- Adaptation and Biomancy
- New Biomorphs: Increased Shadow of the Warp range, Deny the Witch aura boost, "two others"
- May upgrade to Mastery Level 2 but may only have 1 power
- May be taken in the same Brood as Zoanthropes
- Has access to Devastation, Adaptation, Telepathy, Telekenisis, Biomancy and comes with Essence Leech and 3 powers
- Consumes a wound every time it casts a power (except Essence Leech), but can keep casting as long as it doesn't Perils or end up down to 1 wound (this means a max of 9 powers a turn)
- Venomthropes create 5+ cover
- New Venomthrope character.
- Has Torrent Weapon: AP-, Poison 4+. On a 3+ place a marker anywhere on where you placed the template. On the following turn place the small end of the flamer template on the marker and aim it in any direction. On a 4+ the marker stays in play (test each turn).
- Gives Stealth to all models in 6", and has shrouding.
- "It Lurks in the Mists": Instead of deploying on the board may be deployed at the start of any movement phase within 6" of any Venomthrope.
- Is a mutation from Hive Fleet Karkinos who is specialized in toxic weaponry and Venomthropes.
Troops
Models:- Termagant (recut for more options: Spike rifles and Strangleweb, curled tails, Rippers no longer on sprues)
Rules:
- Termagants gain fleet
Dedicated Transport
Models:- Mycetic Spore: Kit also makes Mycetic Hive Node model. Bell of Lost Souls said the following baout the new model:
- -It is an enormous creature, with an immense abdomen/transport sac, that spills over the sides of a standard oval base.
-It has tiny vestigial arms similar to a Zoanthropes, and a head with a tentacle ringed maw.
-The giant abdomen/sac looks swollen, and has internal protuberances looking like Tyranid creatures are stretching the skin from within, about to rip their way out...
-It has forward arms options that can be upgraded for various biomorph/weapon options.
-The secondary creature build option replaces the abdomen/sac with something entirely different.
Mycetic Spore:
- Special Characters may join broods in pod
- Monstrous Creature Broods may take Mycetic Spore Pods
Fast Attack
Models:- Harpy: Looks like image in codex, and is roughly the size of a Heldrake. "Dual-combo kit" with Erinye.
Harpy:
- Flying Monstrous Creature,
- Vector Strike may either useSpore Min Cyst to create blasts along the path or Sonic Screech to half Initiative and causes a pinning test.
- May purchase additional mines.
- Stranglethorn Cannon may purchase new upgrades.
- Designed to kill infantry hordes and provide support with its specialized Vector Strike
- Can buy brood of Gargoyles to drop off during Movement phase on turn it doesn't Vector Strike
- El Horror Rojo es una mejora de Personaje.
Heavy Support
Models:- None.
Rules:
Carnifex:
- Base cost the same
- Upgrades "much, much" cheaper
- Upgrades have a number of "may only purchase 1"
- Tusked: Hammer of Wrath gains an AP value
- Thornback: Increases the number of Hammer of Wrath hits
- Enhanced Senses: Night Fighting
- Tail Scythe and Tail Mace: 1 hit to all models in base to base contact at Initiative 1, with different stats
- Living Battering Ram: Changed to allow Carnifex to assault contents of a building/transport if it was destroyed by the Carnifex's charge on a 4+. Roll once per brood.
- Old One Eye is an upgrade character
- All the options in the box are usable again
- Points reduction.
No hay comentarios:
Publicar un comentario