5 sept 2013

Rumores Tiránidos

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Salida: Noviembre 2013 o Enero 2014


General Information

Nuevas Reglas del Codex

  • Alteran la tabla de aliados, teniendo +1 Élite  +2 Tropas, +1 Ataque Rápido +1 Apoyo Pesado cuando compras un tercer slot de CG.
  • Sólo un CG del Destacamento primario puede ser elegido como el Señor de la Guerra del Ejército
  • 2 Listas de poderes psíquicos: Devastación y Adaptación
  • Primaris de Devastación: "Warp Blast"; Primaris de Adaptación: Embestida (similar a "Battle Focus").
  • Todos se usan con 1 o 2 cargas de poder psíquico, usando más incrementan el efecto.
  • La habilidad Psíquico es "mucho peor de lo que es ahora"
  • Las flotas enjambre tienen diferentes reglas (Como las Tácticas del Capítulo del Codex: Marines Espaciales.
  • El Destacamento aliado puede ser de otra flota enjambre y no cuenta como si fuese de otra flota enjambre, sólo como diferente evolución
  • Toda la Tabla de Organización del Ejército cambia según el Tirano de Enjambre. Las alas te dejan tener Gárgolas como Tropas (2 máx), Caparazón Enlazado hace Élite y Apoyo Pesado a los Cárnifex (se supone que habrá un máximo de puntos para los Carnifex de Élite)
  • Los Guerreros Tiránidos pueden ser comprados como una mejora "de Sargento" para los gantes y gárgolas. Pillan los mismos biomorfos que la unidad y no están unidos (como la Guardia del Lobo).
  • "Ravenous Advance": las unidades con esta regla especial pueden correr y asaltar en el mismo turno.
  • El Suelo Tiembla: Todas las criaturas monstruosas hacen 1d3 golpes de Martillo de Furia.

Equipo  / Biomorfos

  • Adaptaciones "MUY CHULAS" para antiaéreo
  • Los biomorfos de c/c contribuyen al disparo (No se como xD)
  • Los biomorfos de disparo contribuyen al c/c
  • El Látigo Orgánico ahora da -4 a la Iniciativa
  • Espada de hueso "arma de desafíos".
  • Implant Attack: "arma de desafíos".
  • Regeneración: 5+ para recuperar una herida al final del turno.
  • Regeneración Alfa: como el anterior pero a 4+.

CG

Modelos:
  • Tyanid Prime: Guerrero más tocho con 4 crestas craneales, más hombreras, armadura más puntiaguda y extendida hacia fuera. "Parece que se puede empalar un tío en su espalda". Con Devorador y Garras Afiladas. Compatible con Guerreros y Mantifex.
  • Parásito de Mortrex en plástico.
  • "Bicho Grande": Más grande que el Tervigon, base ovalada, más ancho. $115 USD
  • Guardia Tiránida: comparte caja con la Guardia de Enjambre. 
Reglas:
"Bicho Grande": 

  • Sinapsis de 18" 
  • Nivel de Maestría 4, 
  • la Versión "PRIME" da No hay Dolor y Contraataque a todas las unidades a 12". 
  • Perfil de Tervigón pero con A2. Tiene Sombra de la Disformidad.

Tervigon: 

  • +1HA, -3HP, +1F, +1R, +1H, -1A
  • Sinapsis de 12" 
  • Nivel de Maestría 2
  • Progenitor de enjambres
  • Sombra de la Disformidad
  • Nunca muere
  • Puede coger una mejora para parir Termagantes con todas las opciones para éstos.
  • Debe cojer una de las siguientes mejoras: Garras Afiladas, Garras Perforantes (+1F), Garras Aceradas, Campo de Esporas.
  • Puede tener Glándulas de Adrenalina, Glándula de Toxinas, Sangre Ácida, Miasma Tóxico y Regeneración
Tirano de Enjambre: 
  • +1HP, +1F, +1R, +1H, +1I, +1A; 
  • Nivel Maestría 3, 
  • Viene con Exoesqueleto Enlazado, Espada Ósea, Látigo Orgánico y Garras Afiladas.
  • Nuevas reglas: Overlord: +1 a las distancias de movimiento del ejército mientras esté vivo; Sombra de la Disformidad: -4 a los test de poderes psíquicos a 12"; Leaderless: su muerte causa impactos de F4, FP- a todas las unidades a 12".
  • Puede llevar un segundo set de Garras Afiladas (gratis), reemplazar Garras Afiladas con Cañón Venenoso Pesado, Cañón Enredadera o Escupemuerte Acoplado (F5, FP4, Asalto 4)
  • Puede comprar Glándulas de Adrenalina, Glándulas de Toxinas, Sángre Ácida, "Implant Attack", Miasma Tóxico, Regeneración y Regeneración Alfa.
  • Puede tener hasta dos de lo siguiente: Caparazón blindado, Alas, Campo de Esporas (-1 a la HP de quien le dispare), Escudo Psíquico (TSI 4+)
Señor de la Horda:
  • +1HA, +2F, +1R, +1I, TS2+/TSI4++
  • Nivel Maestría 4
  • Armas y Biomorfos: Sables Óseos (arma de desafíos), Caparazón Blindado, Escudo Psíquico
  • Sinapsis de 18"
  • Líder del Enjambre: Da Rabia, Miedo o No hay Dolor a una unidad.
  • Bestia Inmortal: Guerrero Eterno
  • "Blade Parry": +1A por cada miniatura en contacto peana con peana a I7
  • Sombra de la Disformidad
  • Pérdida Dolorosa: cuando muera TODAS las unidades deben hacer un test con su Liderazgo (incluidas las que estén en Sinapsis). Por cada punto fallado, se comen esa cantidad de heridas.
Tiranido Prime:
  •  +1F, +1H
  • Armas y Biomorfos: Garras Afiladas, Garras Aceradas, "Implant Attack". 
  • Sinapsis de 6" (increased to 12" when in Apex Brood? Some differing rumors here).
  • Apex Brood: Prime may take a single retinue of "Apex" Warriors, Raveners or Shrikes. They recieve +1WS/+1BS/+1T and automatically pass Look out Sir! rolls while the Tyranid Prime is attached to the Apex Brood (Apex Brood is 5-10 points more expensive per model depending on the unit). 
  • Cazador Asesino: los PI enemigos no pueden negarse a sus desafíos.
  • Sombra de la Disformidad
  • Glándulas de Adrenalina, Glándulas de Toxinas, Regeneración y Escudo psíquico.
  • El trasfondo ahora detalla que el Tiránido Prime está hecho para ser el guerrero perfecto, creado para encajar en todos los campos de batalla y buscar y destruir a los comandantes enemigos mientras es ayudado por una guardia de guerreros especialmente criados.
Parasite of Mortex:
  •  +1WS, -3BS, -1S, +1T, -1W, -1A
  • Jump Infantry
  • Weapons and Biomorphs: Unchanged
  • Special Rules: Unchanged
 Hive Guard:
  • -1WS, +1S, +1T, -1W
  • Unit 1-3 Hive Guard
  • Infantry (Character)
  • Weapons and Biomorphs: Rending claws, Scything Talons, Bonded Exoskeleton
  • Special Rules: Instinctive Behaviour - Feed
  • Blind Rampage
  • Rage
  • Shield Wall
  • May take: Lash Whip, Bonesword
Mycetic Hive Node:
  • Bought by HQ Models (Hive Tyrants: 1-3, Else 1)
  • No transport capacity
  • Provide Synapse
  • Can be configured to give units in range poison, shrouded, or terraform the surrounding terrain (makes it Dangerous Terrain)

Elites

Models:
  • Doom of Malantai (Clamshell package)
  • Hiveguard: Share a kit Tyrant Guard. 3 Models, with all the options for both units.
  • Erinye: Dual kit with Harpy. Different torso/head piece with gribbly tentacles
  • Zoanthrope (Doom)/Genethrope: Dual Plastic Kit
  • Crawling Plague: Named Venomthrope. Finecast. Has 3 rows of vents on its back, has a longer tail that wraps around a piece of scenery. Mouth tendrils are shorter and spread open around the mouth. Looks like it's about to spit something, and has liquid dripping from it's maw.
Rules:
Pyrovore: 

  • Gains Torrent
Hive Guard: 
  • New weapon upgrade (available to a limited number of units) that grant Skyfire with an "enhanced ability" to ground FMCs.
Lictors: 
  • Small price bump, 
  • Gains new rule: "Surprise!" - All shots against Lictors the turn after they appear are snapshots. 
  • Deathleaper is now an upgrade character.
Ymgarl Genestealers: 
  • Gains Lictor's "Surprise!" rule, 
  • May purchase standard Genestealer biomorphs.
Erinye:
  • AA Variant Flying Monstrous Creature
  • Increased Swoop Speed
  • Grapples Flyers: Vector Strike, on a 4+ enemy flyer is dragged directly behind Erinye ended it's move, including a new facing
  • Can buy brood of Gargoyles to drop off during Movement phase on turn it doesn't Vector Strike
Zoanthropes:
  • Mastery Level 1
  • Devastation, Telepathy and Telekinesis Tables
  • New Biomorphs: Increased Shadow of the Warp range, Deny the Witch aura boost, "two others"
  • May upgrade to Mastery Level 2 but may only have 1 power
  • May be taken in the same Brood as Genethropes

Genethropes: 

  • Mastery Level 1
  • Adaptation and Biomancy 
  • New Biomorphs: Increased Shadow of the Warp range, Deny the Witch aura boost, "two others"
  • May upgrade to Mastery Level 2 but may only have 1 power
  • May be taken in the same Brood as Zoanthropes
Doom of Malan'tai: 
  • Has access to Devastation, Adaptation, Telepathy, Telekenisis, Biomancy and comes with Essence Leech and 3 powers
  • Consumes a wound every time it casts a power (except Essence Leech), but can keep casting as long as it doesn't Perils or end up down to 1 wound (this means a max of 9 powers a turn)
Venomthrope:
  • Venomthropes create 5+ cover
 Crawling Plague:
  • New Venomthrope character. 
  • Has Torrent Weapon: AP-, Poison 4+. On a 3+ place a marker anywhere on where you placed the template. On the following turn place the small end of the flamer template on the marker and aim it in any direction. On a 4+ the marker stays in play (test each turn). 
  • Gives Stealth to all models in 6", and has shrouding.
  • "It Lurks in the Mists": Instead of deploying on the board may be deployed at the start of any movement phase within 6" of any Venomthrope.
  • Is a mutation from Hive Fleet Karkinos who is specialized in toxic weaponry and Venomthropes.

Troops

Models: 
  • Termagant (recut for more options: Spike rifles and Strangleweb, curled tails, Rippers no longer on sprues)


Rules:

  • Termagants gain fleet

Dedicated Transport

Models:
  • Mycetic Spore: Kit also makes Mycetic Hive Node model. Bell of Lost Souls said the following baout the new model:
  • -It is an enormous creature, with an immense abdomen/transport sac, that spills over the sides of a standard oval base.
    -It has tiny vestigial arms similar to a Zoanthropes, and a head with a tentacle ringed maw.
    -The giant abdomen/sac looks swollen, and has internal protuberances looking like Tyranid creatures are stretching the skin from within, about to rip their way out...
    -It has forward arms options that can be upgraded for various biomorph/weapon options.
    -The secondary creature build option replaces the abdomen/sac with something entirely different.
Rules:
Mycetic Spore:

  • Special Characters may join broods in pod
  • Monstrous Creature Broods may take Mycetic Spore Pods

Fast Attack

Models:
  • Harpy: Looks like image in codex, and is roughly the size of a Heldrake. "Dual-combo kit" with Erinye.
Rules:
Harpy:

  • Flying Monstrous Creature, 
  • Vector Strike may either useSpore Min Cyst to create blasts along the path or Sonic Screech to half Initiative and causes a pinning test.
  • May purchase additional mines. 
  • Stranglethorn Cannon may purchase new upgrades. 
  • Designed to kill infantry hordes and provide support with its specialized Vector Strike
  • Can buy brood of Gargoyles to drop off during Movement phase on turn it doesn't Vector Strike
Mántifex:
  •  El Horror Rojo es una mejora de Personaje.


Heavy Support

Models:
  • None.

Rules: 
Carnifex: 

  • Base cost the same
  • Upgrades "much, much" cheaper
  • Upgrades have a number of "may only purchase 1"
  • Tusked: Hammer of Wrath gains an AP value
  • Thornback: Increases the number of Hammer of Wrath hits
  • Enhanced Senses: Night Fighting
  • Tail Scythe and Tail Mace: 1 hit to all models in base to base contact at Initiative 1, with different stats
  • Living Battering Ram: Changed to allow Carnifex to assault contents of a building/transport if it was destroyed by the Carnifex's charge on a 4+. Roll once per brood.
  • Old One Eye is an upgrade character
  • All the options in the box are usable again
Tyrannofex: 
  • Points reduction.

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